lauantai 10. marraskuuta 2012

Siili on elävä fossiili!



Kuten tuossa aikaisemmassa postauksessa Kata jo kertoikin, ei meistä tullut ystäviä todellakaan heti kun tavattiin. Pelattiin muutama vuosi koripalloa samassa joukkueessa, kunnes lähennyttiin enemmän. Yhtenä talvena mentiin pienellä korisporukalla laskettelemaan Serenaan ja jostain ihmeen syystä minä ja Kata oltiin samassa porukassa. Päivä oli tosi hauska! Joten päätin ottaa härkää sarvesta kiinni ja kysyä Katalta nähtäisiinkö joku päivä. Kata vastasi myöntävästi, mutta myöhemmin on kertonut mulle että ei olisi halunnut vastata joo. Kiitti ja sillee. :D Nähtiin sitten yhtenä päivänä (minä mielellään ja Kata pakosta), ja siitä se sitten lähti ja tässä sitä ollaan: kämppiksinä ja hyvinä ystävinä.

Menossa Cinderellan keikalle

Mun ensivaikutelma Katasta ei ollut ollenkaan sitä mitä Kata todella on. Kuvittelin katan vähän hiljaisemmaksi ja noh.. Nössöksi. :D Pidin Kataa kilttinä tyttönä joka ei uskaltanut sanoa ei. Kata on oikeastaan täysin vastakohta tuosta mun ensivaikutelmasta! Tässä on kyllä oikeasti oppinut, että ensivaikutelma voi pettää ja pahasti. Kata on oikeasti tosi puhelias, lämmin, innostuu helposti pienistäkin asioista ja löytää positiivista ajateltavaa KAIKESTA. Tollaisena mä näen mun kämppiksen. Tosin kun Kata puhuu aika paljon täällä kotonakin itekseen ja samalla kun puuhailee jotain, mietin välillä pitääkö mun vastata jokaiseen lauseeseen jotain… 

Ylä-asteella oltiin jo hyviä ystäviä ja oltiin paljon yhdessä. Pelattiin paljon tammea mesessä, ja hävisin aina Katalle! Paitsi kerran voitin, koska Kata painoi vahingossa luovuta -nappia. Voitto sekin! Myös pidettiin yhdessä sellaista vihkoa, mihin kumpikin kirjoitteli vuorotellen mitä sattuu. Meillä oli myös tapana piirtää jotain tehtäviä sinne toistemme ratkottaviksi. HAA! Löysin vihkon äsken laatikosta! Tässä hieno Katan tekemän tehtävä mulle:

Oli aika vaikeita tehtäviä ;(

Saman katon alla kun olemme asuneet nyt melkein puolitoista vuotta, oon myös oppinut vaikka mitä. Enimmäkseen oon saanut kuunnella Katan juttuja sen biologian opinnoista ja oppinut vaikka mitä niitä juttuja kuunnellessa. Esimerkiksi että siili on elävä fossiili! Aikamoista. Ai niin, krokotiilikin on! Kyllä sitä itsekin on alkanut vähän mietiskelemään noita ympäristöjuttuja kun Katalta kuulee niistä jatkuvasti. Täähän on aika hieno juttu, ollaan opetettu toisillemme asioita: Kataa mä olen opettanut tietokonejutuissa ja mä olen oppinut Katalta noita biologia-asioita. Paitsi sitten Kata meni ja osti MacBookin (olikse se..), ja siitä mä en enää osaakaan mitään, kun ainoa Applen tavara minkä olen omistanut on iPod.

Vanha kuva vuodelta 2008

Yhteinen intohimo, joka myös yhdistää meitä, on musiikki (ja Damon <3). Rock-musiikki. Tykätään käydä keikoilla yhdessä, ja nytkin on tosi paljon tiedossa tulevia keikkoja joille ollaan menossa. Keikoilla käyminen on vaan niin parasta! Ja hyvässä seurassa vielä parempaa. 

- Suvi

1 kommentti: