sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Joulukalenteri: 1. & 2. luukku

Kata:
Kehiteltiin nyt Suvin kanssa vähän myöhässä tällainen "joulukalenteri" meiän blogiin. Musiikkiteemalla mennään! :) Saattanee oikeestaan jatkua uuden vuoden aattoonkin asti :D Elikä jostain napattiin tällainen listaus, jossa me molemmat tullaan kertomaan 30 jonkinlaista biisiä. Aina päivä kerrallaan! Tää päivä kuitenkin on poikkeus, ja tulee kaksi biisiä molemmilta.

Ja tietysti tää alkaa kaikista vaikeimmalla.


1. My Favourite Song


Kata: Cinderella - Don't Know What You Got (Till It's Gone)




Tää oli ihan mahdoton, mutta laitoin tämän biisin. Ensinnäkin, tää on melkein mun kaikkien aikojen kuunnelluin. Toiseksi, rockiballadilla mennään, koska ne vaan on niin mua :D En enää tiedä, mikä mun lempibändi on tai oikeestaan mulla on ihan liikaa näitä "lempibändejä". Mutta Cinderellan monesti sanon yhä lempibändikseni, jos joku kysyy (tai sitten Mötley Crüen). Ja sitten on vielä ne kaikki uudet bändituttavuudet, joita nykyään todella paljon kuuntelen... Okei nyt eksyin vähän tästä biisistä :D Oon kova aina eksymään aiheesta.


Mutta ah niin ihana biisi. Aikamoiset kylmät väreet tuli, kun pitkästä aikaan tätä kuunteli. Hyrrrrh (tän piti kuvata kylmiä väreitä :D). Tavallaan sen verran henkilökohtainen biisi, etten tästä paljoa haluakaan sanoa.


Tom Keifer 

Tulispa Cinderella taas Suomeen (tai Ruotsiin, tai jonnekin päin Eurooppaa)! I miss them.


Suvi: Bon Jovi - Always



 

Yllättävän vaikeeta on kyl keksiä YKSI lempparibiisi. Päädyin sitten Bon Jovin Alwayssiin. Tää on kyllä biisi mistä oon aina tykännyt ja tän biisin myötä aloin tykkäämään Bon Jovista (<3). Katoin myös että tää on mun kuunnelluin biisi Last.fm:ssä, enkä yhtään oikeastaan ihmettele. Livenä nähny Bon Jovin esittävän tän biisin kerran ja muistan sen tilanteen vieläkin niin hyvin. Lauloin ihan täysii mukana ja vieressä (tai jossai lähellä) oleva mies jopa itki tän biisin aikana. Sellanen konsertti-moment minkä varmaan tuun muistamaan aina. :)

Biisi on aika siirappinen, mutta jotenkin se vaan muhun iskee. Siirappiset ja överiromanttiset biisit kolahtaa muhun
kyl aika helposti. Mikäköhän siinä on :D Piileekö mun sisällä pieni romantikko :D

2. My Least Favourite Song


Kata: Lauri Tähkä & Elonkerjuu - Pauhaava sydän





Aluksi oli aika vaikeaa keksiä mitään biisiä, jota vihaisin. Kun ei tollasta löydy mun levyhyllystä tai soittolistoilta, ylläri ylläri :D Mutta kun alko miettiä (mun mielestä) ärsyttäviä biisejä, joita on soinu radiossa, niin tää tuli ekana mieleen. Tätä biisiä me isän kanssa yhessä "vihattiin" :D Se soi koko ajan ja joka radiokanavalla (mitä isän autossa kuunneltiin)! Isä kiroili oikeen ääneenkin aina kun tää tuli ja varsinkin silloin, jos tää tuli seuraavaltakin kanavalta, johon oltiin juuri vaihdettu. Usein vaihdettiin suosiolla levyjen kuunteluun. Ärsyttävä biisi ekasta kuuntelukerrasta lähtien.



Suvi: Adam Lambert - Whataya Want From Me



Joo ei. :D Ei iske sitten yhtään. Kuullu radiosta sitä toitotusta ja ei vaan tuu mitään hyviä fiiliksiä tästä biisistä. Adam Lambert muutenkaan ei kuulu (todellakaan xD) mun suosikkiartisteihin. En nyt tiedä mitä muutakaan tästä sanoisin. En kuuntele, en tykkää, liian toitotusbiisi. Paitsi se on jeah et Adam ja BB-Sauli seurustelee!

Kolmas luukku ja uudet biisit sitten huomenna :)

- Kata ja Suvi

2 kommenttia:

  1. En myöskään tykkää Adamin musiikist, mut sen ääni on MAHTAVA! Ihanaa et se on Queenin solistina =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha onhan sillä ääntä :D Ei hirveesti omaan makuun mutta en oo myöskään kuunnellu sen biisejä sillai.. :)

      - Suvi

      Poista