torstai 13. joulukuuta 2012

Joulukalenteri: 13. luukku


12. A Song That No One Would Expect Me To Like

Kata: PMMP - Pahvinaamari


Tää oli yllättävän vaikeeta keksiä, vaikkei ehkä uskois. Mä kailotan niin paljon kaikesta musiikista, mitä mä kuuntelen et kaikki jotka mun horinoita edes vähän kuuntelee, kyllä tietää mitä kuuntelen. Ekana tuli mieleen joku Roxetten Dangerous, mutta ei se mun lähimmäisiä ihmisiä edes yllättäis. Sit mietin italian- ja saksankielisiä biisejä, mutta niissäkin menis idea kun ei kukaan tiedä niitä. Ei siis yllättäis ketään :D 

Sitten keksin! Tätä ihmiset ei kyllä osannu odottaa :D Ei edes Suvi! Eli onnistuin! Tänään sanoin tästä biisistä yhelle mun frendille, joka tykkäilee PMMP:stä kovastikin, ja sekin oli että "oho". Tää on ollu mulla tehosoitossa pari viimeistä päivää. Niin hyvät sanat. Niin hyvät. Ja kaunis ja hauras mutta samalla vahva kappale. Oon monesti kuullu, että PMMP:n keikat on todella hyviä, mutta mua ei oo ikinä kiinnostanut lähteä. Nyt ehkä kiinnostaa! Vielä muutama päivä tän tehosoittoa ja sitten siirryn levyn muihin biiseihin! :)


Suvi: OPM - Brighter Side


Tää on kyl aika ei-niin-mun-tyylinen biisi, josta silti tykkään. Bändin genrejä on mm. ska punk (tiedä mitä sitte edes on ska punk), rap rock, pop, reggae... :D Tossa biisissäki räpätään välillä ja yleensä en edes tykkää räppibiiseistä. Vähän ehkä itteeniki ihmetyttää miten oikeen tykkään tästä. Tykkään sanoista. :)

Oon nähny joskus vuosia sitten unta, missä tää biisi soi pääosassa. Se unikin kertoi hautajaisista, mikä sopi aika hyvin tähän biisiin (jos on lukenu/kuunnellu biisin sanoja niin niissä lauletaan henkilöstä joka on kuollut). Aika jännä juttu mun mielestä.

Mut joo sellasta. En tykkää kuunnella räppiä, mut tätä biisiä tykkään koska se ei koostu kokonaan räpistä ja räppiosuus jotenki sit loppujenlopuks sopii tähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti