maanantai 24. joulukuuta 2012

Joulukalenteri: 24. luukku


24. A Song From My Childhood

Kata: John Fogerty – Deja Vu (All Over Again)

Tähän onkin hyvä lopettaa kalenteriluukut! Lapsuuden muistoihin :) Lukemattomia biisejä tuli mieleen, joita isän kanssa ollaan kuunneltu, varsinkin mun ala-asteajalta. Mutta tämän valitsin, koska John Fogertya olimme katsomassa isän (ja muun perheen) kanssa muutamia vuosia sitten :)



Day by day I hear the voices rising
Started with a whisper like it did before

Day by day we count the dead and dying

Ship the bodies home while the networks all keep score

Did you hear 'em talkin' 'bout it on the radio
Could your eyes believe the writing on the wall

Did that voice inside you say I've heard it all before

It's like Deja Vu all over again

Aika raskasta settiä (lyriikoiltaan), kun miettii, että olin ala-asteikäinen, ja tää oli mun lempibiisi. Hehe taisin jo tuolloin miettiä vakavia asioita, kuten sotia, maailman epäoikeudenmukaisuutta, ihmiskunnan historian toistumista yms. Nykyäänhän mut tunnetaankin suurena ajattelijana... Aika jännä, että muutenkin mun mielimusa oli lapsena tällaista aikuisrockia :D CCR, Queen ja Dire Straits oli mun suosikkeja! Musamaku oli kyllä aika pitkälti kopsattu mun isältä silloin :D Mutta yläasteelle siirryttäessä homma kääntyi vähän päinvastaiseksi, ja aloinkin suorastaan tyrkyttää mun musaa isälle (ja vähän muillekin...). Kyllä se tykkäskin joistain, mm. Cnderellasta, mikä teki mut tosi iloiseksi :) Siitä sitten raskaammat olikin hälle jo liian raskasta musiikkia.


Suvi: Spice Girls - Stop



Awwjeah, Spaissareita vähän :D Olin vähän sekasikiö varsinkin ala-asteella, kuuntelin mitä sattuu. Mut ainakin Spice Girls ja Backstreet Boys oli kuumaa kamaa! Olin ihan onnessani spaissareista, keräsin niitä postikorttejakin. Kiva kun kattoo tota musavideota, noilla on ihan jäätävät määrät meikkiä naamassa ja tissit esillä (ainaki Mel B:llä). Hyvä esikuva tytöille ja sillee :D Nojoo, ei sitä pienenä tollasii tajunnu. Tanssittiin tätä Stop -biisin tanssiakin tyttöjen kanssa. Voi niitä aikoja. 

Backstreet Boyssii kuuntelin myös tosi paljon, ne oli vaan niin ihkuja :D Muistan kuinka valittiin lempparijäsenet, ja kaikki tykkäs jostai babyface Nickistä. Mä tykkäsin siitä tummahiuksisesta komeasta (kai) miehestä, en muista nimeä.. ;D

Aloin miettii tossa, kun mietin minkä biisin valitsen tähän, että tykättiinkö me pienenä näistä bändeistä jäseniensä ulkonäön ja persoonan takia vai niiden musiikin takia? Koska muistan sen hirveen megajeejeehypetyksen noista söpöistä bäkkäreiden pojista ja cooleista spaissareitten mimmeistä. Jokainen halusi olla joku noista spaissareiden tytöistä ja jokainen halusi itselleen (xD) jonkun noista bäkkäreiden pojista.

Että sellaista, Spice Girls ruletti ala-asteella ja silleen. :)

weheartit

Hyvää Joulua!  

Toivottaen,
Kata & Suvi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti