tiistai 26. helmikuuta 2013

Pitäkää peukut pystyssä!!

Kata:

Huhhu. Eilen hoidin (toivottavasti) viimeiset vaihtoon liittyvät asiat. Pari viime viikkoa oon kipeyttäny tyyliin joka ilta pääparkani noilla vaihtoon hakemisen asioilla. Nyt perkele jos mua ei valita minnekään yliopistoon puoleksi vuodeksi niin mua ottaa päähän paitsi sen takia että en tullut valituksi (:D) niin myös sen takia että tää hakuprosessi on ollut niin kamala ja se kaikki olis ollu turhaa. No ei, aina voi hakea uusiksi ja ensi kerralla se on varmasti jo helpompaa kun sen on jo tehnyt. Mutta nyt tällä hetkellä en kestäisi enää mitään vaihtoon liittyvää. Pitäkää mulle peukkuja pystyssä jooko :) Etten vaan enää joudu uudestaan toho hakuprosessiin.... Mä veikkaan että J ainakin pitää mulle peukkuja pystyssä, koska se ei varmaan myöskään tahdo joutua auttamaan mua uusiksi :D (Kiitos J)

Nyt tekis mieli alkaa fiilistelee hakukohteita, mutta a) en tiedä mitä yliopistokaupunkia pitäisi fiilistellä ja b) en tiedä pääsenkö fiilistelemään mitään ollenkaan. Mutta jos vaikka pääsisin johonkin hakemaani yliopistoon, sen vaihdon järkkääminen ja suunnittelu tulee olemaan 10000 x kivempaa. Tietääpähän ettei homma ole ainakaan turhaan, ja pääse suunnittelemaan konkreettista opintosuunnitelmaa (eikä opintosuunnitelmaa, joka perustuu vuoden 2012 kursseihin...).

Tässä mahdolliset vaihtoyliopistoni!

1) Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn

kuva

2) Ludwig-Maximilians-Universität München

kuva

3) University of Bern

kuva

Ihan kivan näköistä! Varsinkin toi Bonnin yliopisto... En tiedä oikein minne haluisin mieluiten, se vaihtelee koko ajan :D tällä hetkellä tuo Bern inspaa eniten, mutta pistin sen vikaksi vaihtoehdoksi... hups :D Mutta Sveitsi ja Alpit oih.

kuva

Hihh Matterhornin tunnistaa vaikka mistä kuvasta. Tuon vuoren juurella olen ollut laskettelamassa :) Onneksi jokaisessa noissa yliopistoissa on joku Alppi-kenttäkurssi :) Alppien ekologiaa. Kui jees.

Hain tosiaan siis vain saksankielisiin maihin :) Aikomuksenani on kuitenkin opiskella ihan englanniksi, mutta oon aina tykänny paljon saksan kielestä ja olis ihan kivaa että sekin kieli palautuisi mieleen. Pitänee ennättää ottaa joku saksan kertaus -kurssi ennen vaihtoon lähtöä, että pärjäisi arkitilanteissa saksaksi iiks :D

Mä niin toivon, että mut valittaisiin vaihtoon!! Mulla on tsäänssei, koska mun opiskelutahti on ollut tosi hyvä ja motivaatiokirje oli mun mielestä hyvä :D Mutta noi kurssisuunnitelmat tuotti ongelmia... Kiitos yliopistojen sivujen. Pitäkää peukut pystyssä!

- Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti