sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Viikonlopun oloilua

Kata:



Ei oikeesti kuinka suloinen voi toinen ees olla?? Kattokaa ny kuinka se himoitsee tota raparperipiirasta! Arvatkaa onko ees vaikeeta olla antamatta sille mitään kun se noin kattoo. Ja sitten Essi vielä hurisee sillai hurmaavasti. Essin olis voinut nimetä ihan hyvin Hurinaksi. Paitsi että äidin marsu ehti jo olla Hurina. Huriskohan se... Voi äiti, miksi opetit koirani kerjäämään.

Joo ei tää viikonloppu kyllä mitään oloilua ollu. Töitä. Mutta töiden välissä pelkkää oloilua :D Vaikka mulla oli pelkkiä aamuvuoroja, en iltapäivisin ja iltaisin vaan jaksanut tehä mitään. Liian vähän nukuttuja yöunia. Kiitoksia bailaavien naapureiden ja stressin, joka valtaa aina öisin jostain kumman syystä. Ei oo kivaa tehä aamuvuoroja asemakioskilla. Aikaiset aamut ei vaan sovi mulle :D Avaamisistakin koituu stressiä, koska ne ei vaan voi mennä hyvin. Jos ite ei onnistu mitenkään mokaamaan (kuten tänään) niin tietenkin ulkopuoliset tekijät tulee pilaamaan kaiken. Tänään en meinannut päästä kioskiin sisään kun aseman spurgut yritti vänkää samalla ovenavauksella sisään. Niillä oli niin nälkä. Onneksi asemilla on vartijakoppi, johon mennä koputtelemaan apua. Hyrrhh kun vaan miettii mun muita avaamisia asemilla. Kerran kävi turistit käsiksi. Onneksi asemalla on ne vartijat. Kyllä ne virolaiset tuli myöhemmin päivällä oikeen pyytämään anteeksi (luulin että olisivat päätyneet putkaan tai jonnekin). Toinen osti mulle kinder buenon.

Mutta ne niistä ikävistä asioista. Olkaa varovaisia la- ja su-aamuvarhaina asemilla. Nyt siihen oloiluun :)  Ja syömiseen (mikä on oleellinen osa oloilua).

Porukoiden luona on paras paikka oloiluun. Lauantaina tosin oloilin kämpälläni. Katoin varmaan viisi tuntia putkeen teeveetä (normaalia?? :D) ja pötkötin vaan. Oli ihanaa vaan olla. Mietin koko ajan vaan kuinka pitäisi tehä kaikkee, mutta en siltikään tehnyt mitään. Paitsi no lakkasin kynnet mutta se onkin aina osa mun rentoutumista. Niistä tuli siniset vaikka ne just oli ollu siniset. Mutta Suvin poikaystävä sai päättää värin ja se valkkas sinisen. Olin liian väsyny valitsemaan muutakään väriä.

Eilen eiku tänäänpäs sitten lähdin töiden jälkeen porukoille (ja Essin luo ) syömään. Sitä niin on oppinut arvostamaan äidin tekemää ruokaa vasta muutettuansa pois :D Emmä silloin sitä pitänyt kummosena vaikka kaverit aina ylisti äidin safkaa. Mutta nyt! Taivaallista. Ja äiti on kiva kun aina ottaa huomioon mun kasvisruokavalion :)


Heh ei mulla muita kuvia ollukaan kuin kuva jälkkäristä. Ei jösses kun toi ylhäällä oleva kuva Essistä on ihana. Veljeni tyttöystävän nappaama :) Mä en vaan saa siitä napattua hyviä kuvia kun musta tuntuu että se on aina vauhdissa!


Ja tuossa Essi katselee koko perheen mukana Putous-finaalia :) Hei miten on mahdollista, että katsoin tänään ekaa kertaa elämässäni Putousta!?? Niin väärin! Nauroin taukoamatta. Ja nyt se loppu :D Voi perkeleen perkele miksi, oi miksi en ikinä voinut katsoa. Mun aina piti katsoa. Ehkä katson noi koneelta käsin vielä :D Joo on kyllä pakko. Niin huikeita :D Aloitankin tästä heti.

- Kata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti