torstai 28. maaliskuuta 2013

Hello, Finland! Bangkok pt. 1

Suvi:

Moikkamoi!

Hihii, täällä sitä ollaan takas Suomessa. Reissu oli tosi kiva. :) Oli kyllä jotenkin masentavaa palata Suomeen, ei oo ikinä ollut noin mieli maassa matkan jälkeen. Olisin vaan niiin paljon halunnut jäädä sinne lämpimään enkä suunnata alkaville kursseille. Ehkä pitää alkaa suunnittelemaan uutta matkaa. ;) Mutta eilen piristi auringonpaiste ja se, että pääsi pitämään nahkatakkia. On se kiva kyllä olla kotonakin. Täällä kun mulla on oma ihana kämppis, oma pehmeä sänky, oma mahti telkkari...

Alkuviikosta alkoi jo uudet kurssit ja eilen suuntasin sitte ekaa kertaa koululle sitten loman. Olin ilmottautunut kurssille, jolle pitkästä aikaa mua jopa innosti mennä. :D Tosin menin vain tsekkaamaan mahduinko kurssille, ja onneksi mahduin! Hypermedia on kurssin nimi ja siellä on aiheena mm. HTML5, Javascript, jQuery ja Flash. Pitää siis itse tehdä jonkinmoiset kotisivut (aihe vapaa) edellä mainittuja tekniikoita käyttäen. Ei tarvii siis olla mitään "asiallisia" sivuja, voi leikitellä aika paljon ja testailla eri juttuja. Hauskaa. Voin ehkä kun oon saanut sivut valmiiksi, laittaa ne nettiin hetkeksi ja linkata tänne. :D Jos ketään kiinnostaa. Mua ainakin, eiks se riitä. :)

Bangkok. Oi että se on iso kaupunki. Mietin ja päätin, että en tunge kaikkea yhteen postaukseen ettei tuu liian pitkää ja raskasta. Teen muutaman erillisen postauksen tästä reissusta vaikka. :)

Lähtö ei sujunut kuitenkaan ongelmitta, kuten Katakin tais mainita postauksessaan sillon. Saavuttiin lentokentälle hyvissä ajoin, tehtiin lähtöselvitys koneella ja siirryttiin laukkujen luovutustiskille. Tiskillä sitten ilmotettiin että lentomme on peruutettu just sillä minuutilla. Näytettiin varmaan tältä :O seuraavan tunnin ajan. :D Oli jotenkin niin uskomaton tilanne, kun autossa iskä oli just ennen kertonut että pari lentoa oltiin eilen peruttu ja todettiin että mikä tsägä ois jos meidän peruttais. Noh, siirryttiin sitten asiakaspalvelutiskille epätietoisina siitä mitä tulee tapahtumaan. Tiskin nainen etti aika pitkään eri lentovaihtoehtoja meille, ja mua pelotti kun viereisen tiskin nainen passitti ihmisiä kotiin ja tulemaan parin päivän päästä uudestaan. Saatiin lopulta sitte suora lento Japanin Osakaan ja sieltä sitten jatkolento Bangkokiin. 10h lento muuttu 30h matkusteluks. Ärsytti. Missattaisiin yksi kokonainen päivä Bangkokissa. Ja korvaukseksi vain aterialiput Osakassa. Mutta bright side: päästiin lähtemään samana iltana ja reissu oikeesti alkoi!

Iloisesti terminaalissa. Lomallelähtöbisset CHECK!
Osakassa (puolikuolleena) odottamassa jatkolentoa ja
nukkumassa univelkoja pois.
Lopulta saavuttiin Bangkokiin ja oltiin tosi iloisia, että päästiin perille ja suihkuun ja NUKKUMAAN! Simahdettiin saman tien, kun pää löi tyynyyn. Oltiin vaan niin uupuneita. Seuraavana aamuna herättiin virkeinä ja lähdettiin tutkimaan hotellin aamupalaa ja tiloja. Aamupala oli aivan mahtava! Tuoreita hedelmiä, salaattia, leipää, croissantteja, donitseja, köyhiä ritareita.. :) Kyllä kelpaa joka aamu startata hyvällä aamupalalla. Eka päivä otettiin rennosti ja lepäiltiin ja otettiin aurinkoa. Olin ihan häkeltyneenä kuinka hieno ja kaunis hotelli meillä oli.

Siis tosi nätti allasalue! Löytyy uima-allas ja jacuzzi sekä rantatuoleja, kukkia ja kasveja ja tosi hieno näköala Bangkokiin. Perfection! Aikamme otettiin aurinkoa ja lähdettiin tutustumaan hotellin lähiympäristöön. Ihmeteltiin kun näkyi hirveästi japanilaisia ravintoloita ja karaokea yms. Katottiin sitten kartalta että ollaan jossain Japanese Villagessa :D Eipä tuo haittaa. Käytiin syömässä japanilaisessa BBQ ravintolassa ja tajusin, että täällähän syödään puikoilla. Treenaaminen niillä sitte alko, wuhuu! Ravintola oli hauska: ideana oli itse paistaa safkat. Jokaisen pöydän keskellä oli pikkugrilli, jossa sitten sai ite paistella lihoja, maisseja, kasviksia, sipulia… Vissiin Koreassa aika yleinen tapa. Uusi kokemus mulle CHECK!

Kotikatuamme :)
Ilta meni rentoillen ja bisseä nautiskellen. Käytiin myös pelaamassa bilistä hotellin loungessa ja huomattiin siellä olevan myös aito suomalainen sauna! Pakkohan se on käydä testaamassa. Miesten ja naisten tiloissa oli omat yhden hengen pikku kopit. Hahhah siinä sitten yhdessä saunottiin omissa kopeissamme. Miesten puolella kiukaassa oli myös vain yksi kivi. Hahhahh. Ihan hyvät löylyt tuli. :)

No nyt on jo aika paljon tekstiä, lisää myöhemmin! Oon jo kahtena aamuna täällä suomessa herännyt seiskan jälkeen, kiitos vissii aikaeron? :D

Elämä on kivaa :) Ja matkustelu! :)

- Suvi

1. Mäki haluun tollaseen raflaan! :) lisää odotellessa..

1. Käytiin korealaisessaki missä piti ite grillailla myös ;) aika huippuu! Lisää myöhemmin! Hihiiiii :)