lauantai 20. huhtikuuta 2013

Haaste

Kata & Suvi:

Saatiin haaste Hemlighet-blogin Annalta. Tää on tällainen kiva haaste, jossa pitää vähän kertoa itestään. :) Alla ohjeet! 

Tämän pienen haasteen tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, jolla on alle 200 lukijaa.


1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastattelijan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä 11 uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista!



11 asiaa meistä:

Kata:
1. Tykkään istua bussissa. En millään ikinä jaksaisi nousta bussista pois.
2. En osaa kokata. Teen todella simppeleitä ruokia, ja pyöritän niitä samoja aina uudelleen ja uudelleen. Oon laiska, enkä osaa, enkä tajua mistä aikaa löytyisi.
3. Innostuessani saatan kiljahtaa niin kovaa, että muiden kuulo kärsii... :D Mun mielestä en kiljase ees kovin kovaa mutta ihmiset sanoo että sattuu.....
4. Ei kauheen omaperäistä mutta musiikkiriippuvuus. Mua ei harmita että mulla menee ceedeihin, keikkoihin, festareihin yms. älyttömästi rahaa, koska oon silloin taivaassa. Rockmusiikki . Keikkojen jälkeen on saattanut alkaa masentaa, jos seuraavaan keikkaan on pitkä aika. On se vaan mulle niin perkeleen tärkeää tuo musiikki vaikken muusikko olekaan :D Rakastan kuunnella sitä, rakastan fiilistellä sitä, rakastan puhua siitä, rakastan nähdä bändejä livenä, rakastan musiikkikulttuuria, rakastan rakastan rakastan 
5. Haluisin kovasti omata jonkin erityistaidon, kuten kitaransoiton. Nuorempana tunsin olevani kaikessa hyvä, mikä oli mulle silloin todella tärkeää. Nyt haluisin olla edes jossakin tosi hyvä :D Kitaransoittoon (ja vähän kaikkeen muuhunkin) oon liian laiska ja multa puuttuu usko, että voisin oppia. Muita taitoja vois olla huippuluontokuvaaja, ruoanlaittaja, kirjoittaja, jne...
6. Tykkään siileistä. Haluaisin kovasti siili/nisäkäs/kaupunkiekologian tutkijaksi. Tai sitten lähteä maailmalle tutkimaan merikilpikonnia. Tai oikeastaan en tiedä vielä haluanko tutkijaksi edes, mutta jos noita asioita pääsisi tutkimaan niin kyllä! Suurin haaveeni on elää biologina - ja olla onnellinen sellaisena (kliseisyydestään huolimatta). Joskus se tuntuu mahdottomuudelta saada tehä asioita, joista unelmoi mutta ennemmin käytän koko elämäni tavoitellakseni unelmia kuin että tyytyisin yhtään vähempään.
7. Unelmoin aina joskus laskuvarjohypystä, mutta benjihyppy ei oikeen nappaa.
8. Aina silloin tällöin mulla on kaipuu vaihtaa maisemaa, tehdä jotakin radikaalia. Huolimatta siitä, että olen onnellinen tämän hetkisestä elämästäni. Miksei se vaan ole niin helppoa vaan lähteä toiselle puolelle maailmaa tutkimaan vaikka valashaita joksikin aikaan.... Se on aina kivaa unelmoida.
9. Sekoitan joskus unet oikeaan elämään.
10. Ihailen jatkuvasti monia ihmisiä monista eri syistä. Olen mielestäni ainakin jonkin verran onnistunut kääntämään kateellisuuden ihailuksi.
11. Kerron asiat moneen kertaan :D Siis aivan peräkkäin moneen kertaan, ainakin tiettyjen ihmisten seurassa, ja kuulen tästä useasti :D En oikeen tiiä miks... tai jos on tosi hyvä juttu kerrottavana niin kai sen voi kertoa viidesti putkeen? :D

Suvi:
1. Lähdetään vaikka ihan perusjutuista. Opiskelen tietojenkäsittelyä jo kolmatta vuotta. Musta valmistuu IT-tradenomi joko tän vuoden 2013 loppuun mennessä tai keväällä 2014
2. Rakastan lettuja :D Tykkään niistä iha älypaljon. Joskus nuorempana välillä kun pyysi niin äiti teki pelkäks ruoaks vaan lettuja. Heaven!
3. Mulla ei ole syttynyt kunnon intohimoa mitään alaa/ainetta kohtaan. En tiedä haluanko olla IT alalla koko elämääni. Olisi kiva jos ois joku yks juttu mitä tiedän haluavani 100% tehdä. Joskus haaveilen salaa poliisin ammatista. Mut ei must taida olla siihen.
4. Mulla on kauhea kaipuu päästä lähtemään reissaamaan oikeen kunnolla pitkäksi aikaa. Moneksi kuukaudeksi niinku. Haluun nähdä maailmaa!
5. Haluaisin repästä ja tehdä jotain uskomatonta mitä en ole ikinä ennen tehnyt. Haluun uusia kokemuksia!
6. Oon ollut aikoinani ihan älyttömän nirso ruoan suhteen, mutta pikkuhiljaa oon alkanut maistelee juttuja. Oon huomannu että siihen ei kuole. :D Esim. Bangkokissa maistoin mustekalaa :o
7. Tulevaisuudessa haluaisin tehdä työtä mistä tykkään, oli se oman alan duunia tai ei. Sen vaan ku tietäis mikä olis sellanen työ.
8. Pyrin yleensä näkemään asioiden positiivisen puolen negatiivisten sijaan. Esim. kun lähettiin Bangkokiin ja lento peruttiin ja saatiin 30h lentoreissailu 10h lennon tilalle, pyrin miettimään vaan et kuinka jees et oikeesti päästiin samana päivänä lähtemään. Jos olisin mököttäny, niin ei siitä olisi ollut mitään hyötyä. Ois vaan tullu matkakumppanillekki pahempi mieli.
9. Haluisin niin nähdä revontulia. En oo ikinä nähnyt, what's up with that?!?!?!?! Tykkään myös katella tähtiä öisin. Kesällä vois vaan mennä yöllä ulos makoilee nurtsille ja tuijottamaan taivasta.
10. Musiikki on tärkeä osa mun elämää kuten varmaan monen muunkin (yllärii :D).
11. Mulla on aika usein tapana piilotella mun tunteita. Jos ärsyynnyn, en välttämättä näytä sitä. Jos jokin asia jää kaivamaan mieltä, en välttämättä puhu siitä. Mut pitää usein pakottaa puhumaa tollasista asioista.


Kysymykset meille:

1. Lempikappaleesi? 
K: Niin paha aina. Mietin ja mietin ja silti aina päädyn sanomaan Cinderellan Don't Know What You Got (Til It's Gone). Ihanaa että maailmassa on niin helvetisti ihania biisejä.
S:  Ei oo yhtä ainoota, niitä vaihtoehtoja tähän kyllä löytyy. Mutta laitetaan tähän vaikka sama minkä laitoin joulukalenteriinki, eli siirappibiisien kunkku Bon Jovi - Always :D

2. Oletko koskaan tehnyt mitään rikollista? 
K: Juu.
S: Jepajeps.
 
3. Miksi aloitit bloggaamisen? 
K: Hmmm Suvi auta mua :D Bongasin joskus Suvin lukemasta blogeja, enkä ymmärtänyt homman nimeä alkuunkaan, mutta noin vuosi myöhemmin itsekin aloin lukemaan aluksi Suvin seuraamia blogeja, ja ja en tiiä, saatiin Suvin kaa tällainen mahti-idea tossa viime marraskuussa(?) :)
S: Oon tykännyt lukea blogeja ja oon mä nuorempana välillä innostunut ajatuksestakin ja kirjotellut jotain jonnekki (bloggeriin, livejournaliin, omille kotisivuille). :D Mut nyt ku tuli tää idea ni täähä oli just hyvä, kämppisblogi! :) Mitähän tälle tapahtuu vuoden päästä ;( PANIC!

4. Mikä on unelma-ammattisi?
K: En osaa sanoa muuta kuin että työnkuva liittyisi läheisesti biologiaan. Nyt mua kiehtoo siilit. Ehkäpä siilitutkija? :) Olis kyllä aikamoista! Tai sitten ne merikilpikonnat. Tai valashait. (:D) Unelmointia, unelmointia :D Ähh, en kyllä tiiä tosta koko tutkijan urastakaan :D
S:  Ylempänä sanoinkin että mulla ei ole mitään tiettyä unelma ammattia. Ehkä en oo vaan vielä keksinyt/löytänyt sitä?

5. Kumpi on tärkeämpää, pari ystävää vai monta kaveria?
K: Pari ystävää ehdottomasti.
S: Pari ystävää. Ystävät on tärkeitä. Kata on yks mun ystävistä.
 
6. Unelmien matkakohde?
K: Tän hetkinen L.A. !!!! Kesällä ehkä pääsenkin lähtemään. Nyt en haluu innostua asiasta niin paljoa vielä, ettei taas joudu pettymään. Loppuvuodesta toivoisin pääseväni Madagaskarille kenttäkurssille. Afrikkaan on kyllä joskus päästävä. Ja Australiaan. Joo lista olisi loputon, jos kirjoittaisin kaikki unelmien matkakohteet :D Mutta lapsena jo päätin, että kaikki mantereet on käytävä! Nyt on vasta Eurooppa, Aasia (kämäsesti) ja Afrikka (todella kämäsesti) käytyinä. Etelämanner tulee aiheuttamaan haastetta... Ehkä päädyn tutkimaan pingviinejä? :D
S: Aasiaan haluun ehdottomasti! Ja jenkkeihin tottakai! Ja jonnekki ihanaan paratiisiin :) Haluun matkustella paljon! Ääh matkakuume iskee. Seuraavaks vois lähtee... kappas kappas jonnekki lämpimään :D Varmaan Aasiaan tai Amerikkaan. En osaa tarkemmin sanoa haha. :D L.A. kiinnostaa kyl tosipaljon! Ja sit ööö... esim. Singapore, Hong Kong.. Niitä riittää :) Uusi-Seelanti! Ne maisemat! Haluun päästä sinne!


7. Mitä olet suunnitellut ostavasti seuraavaksi?
K: (Mini)järkkärin sitten kun olen rich bitch. Ja paremmat kiikarit, kaukoputki (:D), omat vaelluskengät. Ja edes vähän isompi tv. Ja kunnon kaiuttimet!! Varmaan nää kaikki vasta kesän/vaihdon jälkeen, koska nyt on niin kova aikomus saada rahaa säästettyä (ja edes selvittyä kesästä). Veikkaan että seuraava ostokseni on tatska tai lentoliput Kilpisjärvelle (tai no ei nyt ihan suoraan sinne :D)! Älkää moralisoiko mua, riittää kun mä ite moralisoin itteeni... Rahat niin vähissä ja lento halvin matkustustapa :( Hyi, en oo ikinä lentänyt Suomen sisällä.
S: Oon miettinyt paremman kameran ostamista ja niin sitten teinkin ja laitoin tilaukseen jee! Ja nyt mul on se! :D Eli mitä mä oon suunnitellu seuraavaksi ostavani.. Vaaterekki on sellane mikä ois niin jees saada. Myös oon selaillu netist aika paljon erilaisia muusikoiden elämänkertoja mitä vois ostaa luettavaksi. Ei nyt mitään kovinmoisia suunnitelmia seuraavasta ostoksesta.

8. Minkä artistin tai bändin keikkaa haluaisit seuraavaksi mennä katsomaan?
K: Bongasin joka aika sitten Michael Monroen keikan Virgin Oilissa niin se on kaikista lähin tulevista keikoista, jonne haluan :) Ja Suvi ehdottomasti messiin!!
S:  Joooo Michael Monroe!!!!!!! Sekoilemaan <3 TÄNÄÄN!!

9. Kuinka paljon rahaa käytät kuukaudessa vaatteisiin?
K: Vaihtelee hirveesti. Liikaa kuitenkin mun budjettiin nähden. Tässä kuussa tulee menemään varmaansin joku 400e tän mun uuden nahkatakin takia. Harvemmin mitään isoja ostoksia kuitenkaan teen.
S: Se riippuu aika paljon... Nyt oon koittanu vähentää ja onnistunutkin siinä, mut sit Bangkokis annoin taas luvan itelleni shoppailla. Äh, emmä tiedä.. keskimäärin huntti? Miks sekin kuulostaa tosi paljolta..

10. Onko sinulla tatuointeja, jos on niin millaisia ja miksi päätit ottaa juuri sellaisen?
K: Ei vielä, mutta yksi on hankinnassa! Vihdoinkin :) Ekana ne rahat kasaan... En kerro vielä millaisen otan :)
S: Eip oo, mietinnässä pikku pääni sisällä vaan! Ehkä jonain päivänä otan jonnekki jotain, ei vielä ainakaan kovin ajankohtanen juttu.

11. Mistä pidät itsessäsi eniten?
K: Tykkään mun masusta. Niin pienenä kuin turvonneenakin :D Masut on kivoja. Juuri itsessäni pidän monistakin asioista, kuten käsistäni, kynsistäni ja paksusta tukastani (viha-rakkaus-suhde tosin). Luonteenpiirteistäni kivoin on sellainen yleinen elämäniloisuus/innostuneisuus. Positiivisia puolia on hyvä muistaa ajatella :)
S: Pidän mun hiuksista. Ne on pitkät ja vahvat ja punanen väri on kiva (tosin se haalistuu perkeleen nopeesti). Pidän myös siitä, että osaan hassutella ja ottaa rennosti.


Meidän kysymykset haastetuille:

1. Mikä eläin haluaisit olla ja miksi?
2. Minkälaisia kesäsuunnitelmia sinulla on?
3. Kasari vai ysäri?
4. Monta kertaa olet muuttanut elämäsi aikana?
5. Rock vai Pop?
6. Lemppari tv-sarja?
7. Paras luonteenpiirteesi?
8. Leffat vai kirjat?

9. Mitä mieltä olet kierrättämisestä? Kierrätätkö itse?
10. Suurin haaveesi?
11. Mitä haluat tulevaisuudeltasi?

Haastoimme: 

1. http://www.melliandbella.blogspot.fi/ Mellin ja Bellan
2. http://viviadele.blogspot.fi/  Ssal:n
3. http://minnadreams.blogspot.fi/ Minnan
4. http://elamanisanoina.blogspot.fi/ Annen
5. http://purkkapallopurkkaa.blogspot.fi/ Kirsin
6. http://r-pimpelipom.blogspot.fi/ RR:n
7. http://beseenbyerika.blogspot.fi/ Erikan
8. http://nooraiita.blogspot.fi/ Nooraiitan
9. http://suchislifeblogi.blogspot.fi/ Sannan
10. http://johanna-whostoknow.blogspot.fi/ Johannan
11. http://hermannimindrape.blogspot.fi/ Hermannin

- Kata & Suvi

4 kommenttia: