lauantai 27. heinäkuuta 2013

Road trip !

Kata:

Ahh mikä olo! Tulin juuri iltalenkiltä! Juokseminen on iiiihanaa! Oon juossut ja pyöräillyt kuluneen viikkon aikana niin paljon, ettei jalat varmaan enää suostu minkäänlaiseen treeniin loppuviikosta :D Huh huh. Vielä kun mun työ on seisomaduunia :D

Mutta nyt tähän postauksen aiheeseen eli road trippiin! Vähän viiveellä tulee nää mun reissupostaukset :D Tästäkin on nyt vissiin kolme viikkoa! Huppista. Kesällä ei jaksa istua sisällä koneella paitsi ehkä myöhään iltaisin, jos ei oo muuta puuhaa.

Road trippi alkoi muutaman tunnin yöunien jälkeen klo 02.00 yöllä. Muistan kun laskin autossa kolmen viimesimmän yön nukutut tunnit yhteensä, ja se summa oli joku 10 tuntia :D Road trip starttasi siis hyvin väsyneissä tunnelmissa!

Ihan ensimmäisenä ajettiin Rolloon, josta yhden opiskelutoverimme lentokone lähti aamusta.


Toiset läksivät Rollossa saman tien lintuja bongaamaan, ja toiset jäivät autoon nukkumaan.


Oltiin oikeesti koko aamupäivä aivan tööt. Aamukahvikaan ei auttanut oloomme. Siitä huolimatta heti aamiaisen jälkeen alkoi armoton shoppailu. Koitin hillitä itteni, mutta pari ylimääräistä juttua lähti mukaani, vaikka aikomuksenani oli aluksi vain löytää jotakin (puhdasta) pitkähihaista :D Onneksi kaikki ostokset olivat alessa. Oltiin yhä aivan tööt, ja päätimme hakea evästä kaupasta ja lähteä biitsille lepäilemään ennen matkanteon jatkamista :) Pitihän kuski saada järkiinsä ennen kuin pystyttiin edes lähteä ajelemaan.


Rollo rakastaa hipstereitä!

Rantailun jälkeen lähdettiin ajelemaan kohti Ranuan eläinpuistoa :) Kukaan meistä ei ollut siellä ennen käynyt ja tietty biologien oli tsekattava mesta. Lippuja ostaessamme myyjä varoitti, ettei kannata pelästyä, jos vastaan tulee saukko. Vastasin, että ennemminkin kiljuisin riemusta, jos sellaiseen törmäisin :D Joku saukko vissiin oli päässyt karkuun. Oltiin se kiinnikin sitten saatu tai ainakin nähtiin yksi saukko pienessä häkissä levottomana. Raukka oli hetken ajan saanut maistaa vapautta.


Jäbä on tyyliin merikotkan siipien välin pituinen!

Miau

...

Tässä Janin ottamia eläinkuvia! IHANIA!



Tykkään näistä pöllöjen sivuprofiileista :D



Tässä taas huikea sivuprofiili.

:D





Toinen ottaa lepoo.

Lapsillekin löytyi aktiviteettejä :)




Ekaksi yöksi mentiin leirintäalueelle yöksi (en muista missä päin Suomea oltiin :D). Oli tarkoitus telttailla, mutta sitten paikan päällä huomattiin, että oman pikkumökin vuokraus oli tyyliin samanhintaista kuin teltalla alueelle asettuminen niin päätettiin sitten vuokrata sellainen mökki :) Haluttiin nukkua ainakin sata tuntia. Se oli ihan mieletön fiilis, kun tiesi pääsevänsä koisimaan ilman aikaista herätystä. Uh ah

Meiän mökin terassilta oli kiva näkymä joelle!

Melkein univelat selättäneinä suunnattiin paikallisille markkinoille! Oon ehkä kerran elämässäni aiemmin ollut vastaavanlaisilla markkinoilla. Olin yhä melko koomainen johtuen noista vuorokausirytmihäiriöistä (mikä sana :D). Oikeesti mun päällimmäisin muisto tuolta on mun koomainen olo :D


Markkinoilta lähdettiin ajelemaan kohti lintubongausmestoja! (Taaskaan en saa päähäni mintään paikan nimiä)



Paarmat "pikkasen" häiritsivät kiikarointia...

Markkinoilta ostettu jättipuusti! Ja mun uudet pelikortit :)

Autoilu on jees! (Kamalaa, miten mä biologina voin sanoa näin...)
ROAD TRIPPAILU PARHAASSA SEURASSA ON JEES!

Sitten kohti Kalajoen hiekkasärmiä! Raflan ja juomaostosten kautta tietenkin.






"Finally here!!!"

...


Jok'ikinen kerta...

... ihan väärä ajoitus.


Juomat pois kylmästä!



Telttabileet!

Sitten auton keula kohti Vaasaa! Jes, kerrankin muistin paikan nimen :DDD

Mikä löytö huoltsikalta!!! Niinku mitä v**ua, heeler!??

Söpöstelyä takapenkillä


Vaasan kaduilla dallailua

Vaasassa meiän shoppailut jatku :D Oi voi voi. No, oon nyt himassa muutaman viikon aikana todennut, että kaikki ostokset olivat "tarpeellisia", ainakin käyttömäärään nähden :D Ja ale ale ale!! Seli seli seli...
Vaasa oli aivan ihana kaupunki, rakastuin! Tuolla on käytävä uudestaan!


Mä muutes tykkään mun tatskasta ihan mielettömästi. Miten noin pienestä voikaan tykätä näin paljon! Muistan, että tän kuvan ottamisen aikana soi PMMP:n Matkalaulu, ja mulla kulki kylmät väreet.

Kotimatkalla oli ihana ja haikea fiilis. Takana olivat kaksi ihanaa viikkoa, ja oli ihanaa ajatella palaavansa kotiin, mutta silti olis halunnut reissun ja kesänvieton vielä jatkuvan, kun Helsingissä kuitenkin odotti lähinnä töitä, pyykkäystä, töitä, rinkan purkaamista ja vähän vielä lisää töitä. Oli muutenkin jotenkin tosi hankalaa palata arkeen, ja ekan viikon ajan olinkin ihan pihalla kaikesta! En osaa selittää, mutta jonkinlaisia sopeutumisvaikeuksia oli :D

Näitä kuvia oli aivan ihana käydä läpi! Pääs taas sen hetkiset fiilikset kokemaan. Toi reissu oli ihan tosi tosi kiva, vaikka välillä olikin sellaista semituskaista meininkii, kun piti suunnitella yöpymisiä ja sen semmoisia. Tai jotkut suunnittelivat. Kröhömm. Mun pitäis ehkä ite kans opetella ottamaan enemmän vastuuta tällaisista reissujen "pakollisista organisointihommista" tai siis meinaan että osallistua ite myös niihin enemmän. Mä oon pitkälti sellainen chillaaja, joka menee muiden mukana, enkä jaksa huolehtia hirveen pitkälle asti asioista (korkeintaan missä syödään seuraavaksi :D).

Tuntui, että ystävyys näiden kahden ihmisen kanssa vaan syveni entisestään :) Mitä nyt noilla kenttäkursseilla, lomareissuilla ynnä muilla sellaisilla yleensäkin tapahtuu, kun ihmiset asuvat keskenään ja ovat muutenkin tiivisti yhdessä pitkän ajan :) Ollaan melko erilaisia keskenämme paitsi luonteiltamme mutta myös siltä kantilta, ettei olla sillä tavalla "kasvettu yhdessä", kuten oon useimpien muiden mun parhaiden ystävien kanssa. Silti ollaan samalla aaltopituudella! Mieletöntä!

Ihania ihmisiä mun elämässä :)   
Ikävä ja haikeus iski!

Pus.

- Kata

P.S. Näillä minuuteilla Suvin pitäisi palata duunista, ja sitten koittaa Unelmien poikamiehen finaalijakson katseleminen! UNELMA!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti