maanantai 2. syyskuuta 2013

WE ARE BACK! Los Angeles pt. 1

Kata ja Suvi:

Hellureii!

Nyt ollaan takasin Suomessa. Oikeastaan tultiin jo viime viikon perjantaina (hupsista..) :D Ollaan oltu tosi kuolleita, jet lag ollu ihan mahdoton tänne päin tultaessa. Reissussa sattui ja tapahtui, ei vältytty vastoinkäymisiltä mutta koettiin paljon kivoja ja ihania asioita.

Vihdoinkin voidaan laittaa omia kuvia Losista!! Kuviahan olisi ollut paljon enemmän, mutta meiän molempien kännykät (kuvineen) pöllittiin niin sinne meni kaikki hauskat tilannekuvat :D Ja Suvin minijärkkäriä ei viittinyt ihan joka paikkaan kantaa, baareihin yms. Siks nää on vähän tällaisia turistikuvia :D

Reissun ekat jännitykset meille tarjosi jo Helsinki-Vantaa lentokenttä. Lentolippujen kanssa oli kauheat säädöt, kun meidän omat lennot oltiin ylibuukattu. Seistiin check-in tiskillä varmaan joku tunti kun meidän lentolippujen kanssa säädettiin.. Lopulta päädyttiin kuitenkin siihen meidän alkuperäiseen lentoon ja siihen tuli kunnon kiire, eikä esim. Katan jatkolentolippua keretty tulostaa. Siitä Suvi sitten stressasi koko ekan lennon ajan... Pikku matkastressailija

Elikä meidän eka etappi Losissa oli Manhattan Beach. Ihana paikka. Kolmessa paikassahan kaiken kaikkiaan eleiltiin, ja ajateltiin niistä kaikista tehä oma postaus. Paikkojen järkkä ei olis voinu olla parempi! Oli tosi jees tulla ekana rauhallisemmalle, kauniille alueelle kokemaan kulttuurishokki ja nauttimaan rantaelämästä :)

Haha outoa että ihan Jenkeissäkin kokee kulttuurishokin. Kata häkelty jo Chicagon lentokentällä virkailijoiden "How are you" -tervehdyksistä ja vastas niihin häkeltyneenä mutta iloisesti ja sai virkailijat naurahtamaan :D Ja kamalaa turvatarkastussäätöä, oltiin iha paniikissa aina kun odoteltiin meiän vuoroja! Tästä on kyl yks hyvä tarina kerrottavana kuinka me molemmat jäädyttiin passintarkastusvirkailijan luona. :D

Sitten toinen juttu oli toi perhanan tippikulttuuri... Arrghhh! Miksi palvelualojen palkan on koostuttava suurimmaks osaks tipeistä.. No ainakin palvelu oli kaikkialla erinomaista! Kun vertaa Suomen asiakaspalveluun haha. Ja sitten ihmiset vaa jubailee tuntemattomille. Jo Manhattan Beachillä tää tuntu oudolta, vaikka se ei ollut vielä mitään verrattuna seuraaviin kohteisiin :D

Tultiin vasta illaksi ekaan kohteeseemme, mentiin samantien nukkumaan, herättiin aamulla aamiaiselle (hyvä aamiainen, ei mitään väsyneitä donitseja joita odotimme) ja katottiin paikallisia uutisia ja hämmästeltiin kuinka joka ikisessä autossa ei ollut kuskin lisäksi muita. Vielä sellaisia maastureita, ympäristö kiittää. Mutta oli kaiken kaikkiaan jännä ja epätodellinen fiilis. "Me ollaan Amerikassa!"

Lähdettiin tutustumaan lähiympäristöön ja seottiin lähikaupassamme, joka sattui olemaan sellainen iso missä tavaraa piisas. Ekat sekoamisostokset ja hotellin kautta rannalle!

Rantaa jo näkyy!

Meiän elämämme eka pier! Manhattan Beach pier!

Ikävöimme pikkulaukkuja (nekin varastettiin...)

Maisemat oli mitä kauniimmat. Tuijoteltiin vain horisonttiin (= Suvi tuijotteli Aasiaan) ja ihasteltiin turkoosia merta.

Kalifornialainen lokki, nyt ihan suora näköyhteys! Ei mikään skypen kautta bongattu haha. Ja ei saatana ne pelikaanit oli upeita, joita tuolla näkyi jatkuvasti. Toivottavasti kaikki kuvat niistä ei ollu otettu vaan Katan iPhonella... Kolibrejakin näkyi :)

Ensimmäinen ilmalaivamme :D kai

Päivät kului oikeastaan aina vaan aurinkoa palvoen. :) Käytiin myös juoksemassa rannalla ja samalla nähtiin meidän elämämme ensimmäistä kertaa delfiinejä!! Siellä ne vaan tuli uimaan tosi lähelle rantaa! Lenkki keskeytyi heti ja jäätiin tuijottelemaan delfiinejä. Tajutonta. :D

Lenkin jälkeen pidettiin rento "hotlapäivä" jolloin hengailtiin vaan meidän hotlan poolilla ja nautittiin kuumasta päivästä. Uitiin altaassa, otettiin aurinkoa, oltiin porealtaassa ja juotiin viiniä ja bisseä. Oli kyllä niin rento ja stressitön fiilis et ahh. Illalla mentiin sitten ravintolaan syömään ylläripylläri burgereita ( :D ) ja käytiin urheilubaarissa muutamalla. Kuvat tolta päivältä taltioitui vain puhelimiimme, jotka ovat nyt ties missä..

Vikana päivänä suuntasimme taas rannalle ja Suvin oli palaneen selän (onneks ei pahasti kuitenkaan) takia uitava paita päällä, mutta Katakin halusi kokea tämän :D Uudet vesilelut otettiin messiin: pötkylät!

Aallot oli ihan hulluja tuolla! Ekan kerran kun mentiin uimaan niin oltiin ihan täpinöissämme, niin siistiä riehua noissa aalloissa. Sit vielä kaikilla lapsilla oli minisurffilaudat mukana vedessä ja me alettiin himoita meillekin sellaista. Vesi oli niin lämmintä, että siellä olisi voinut viettää koko päivän..

Biitsimoshausta?

Vesipeto :D

Ostettiin pötkylät kun ei vielä löydetty minisurffilautoja tältä rannalta! Ja koimme ekat kalifornialaiset mehut, kun GG liittyi seuraamme ensimmäisen kerran. GG ja sen pakolliset mehut.... :D

Jamba Juice!

GG tuli tutustumaan hotelliimme ja hotlamme altaaseen (kiva allas, poreallas ja sauna!), kunnes hänen miehensä tuli poimimaan hänet takaisin kotiin :) Hihi ihana uusi koiratuttavuus! (GG:n poikaystävä on kyl siis ihan ihminen)

Lakers ;)

Me jatkoimme tutustumista Manhattan Beachin rafloihin :) Haha burgereita tuli syötyä ihan huolella tuolla. Mutta kun ne oli niin hyviä!!

Saatiin ihana pöytä takan vierestä jossa kelpas lämmitellä. Vikan illan (Manhattan Beachilla) kunniaksi otettiin vähän skumppaa! Tarjoilija toi vielä appelsiinimehua ja saatiin tehtyä mimosoja, namskis.

Raflailun jälkeen käytiin tsekkaamassa Manhattan Beachin pier vielä iltavalaistuksessa. Ja kuvista tuli oranssit. :D

Bye bye Crimson Hotel ja Manhattan Beach! Hello La-Brea Motel ja Hollywood ;)

Saatiin kyyti Hollywoodiin GG:ltä ja hänen mieheltään, ja venailtiin pieni hetki näitä kyyditsijöitä... Noei, ei meillä mikään kiire minnekään ollut niin mikäs siinä päivästä nauttiessa ulkona. :)

Seuraava postaus käsittelee sitten Hollywoodia :) Jibbii!